Monday, July 30, 2007

MAKAN-MAKAN...

SAMBUNGAN daripada errrr ada ke part 1 nya yang nak sambung nih? huhuhu....sebenarnya aku nak citer pasal makan-makan yang sekarang ni meriah sungguh kat rumah hehehe...maklum la kan chef besar ada kat rumah so dapur rumah aku sentiasa je berasap muahaha

Ahad tu ma masak nasi kerabu yessss...nasi kerabu..one of my favourite beb...so sabtu tu lepas ngaji aku pun pegi la pasar taman tun beli barang yang masih tak cukup nak buat nasi kerabu contohnya cam ulam-ulam kan...dah sampai rumah tu aku dah terhidu bau tumis kat atas dapur..wahhh..cepat-cepat telefon kak tie suh datang makan sekali...dah alang-alang buat tu, buat je lebih-lebih sikit hehe...pastuh hari sabtu tu aku ada jumpa nhk ngan bat selepas dah cam berkurun tak jumpa..sejak nhk eksiden hari tu, ni la baru dapat tanya khabar...kata nhk, dada masih sakit lagi sejak terhentak stereng..kereta pun belum siap-siap..kesian aku dengar cerita nhk..memang takut rasanya nak lalu kawasan yang cam ala-ala misteri nusantara tu hehehe..si bat plak siap bawak adiah besday yang dah berkurun dah berlalu hehehe...ye la masa last jumpa tu adiah tertinggal, jadiknya ini je la masanya lagi baru dapat jumpa..takpe la bat...tima kasih tau, at least ko simpan gak adiah tu takde bagi kat orang lain hehehe...so masa jumpa dorang tu, aku ajak la sekali datang makan nasi kerabu esoknya kat rumah...si bat plak sibuk nak selebret baby Q punya besday yang ke satu tahun...wah cepatnya baby Q dah besar gitu...dah boleh jalan lagi..errr...sebelom balik tu, sempat lagi si nhk borong handbeg kat curve tu hehehe...dalam pada sakit dada tu sempat lagik try try handbeg hehehe dan beli sampai 2...haaaa ambik tu...selamat bershopping muahaha

So semalam, nhk datang ngan shidah...thanks beb for coming, aku ingat ko dah takmo datang sebab dah lewat kan...harap ko kenyang la makan nasi kerabu yang tak seberapa tu....eh lupa plak nak citer lauk pauk sampingan nasi kerabu aku tu, nasi memang takde bunga yang warna ungu tu so takde la nasi yang berwarna, pakai nasi putih jek, kalau dah kerabu sure ada ulam-ulam, aku cari daun serai kayu kat pasar, nasib baik ada sebab susah nak cari daun tu kat sini, pulak tu dapat pun yang dah tua macam bukan untuk ulam punya, takpe la janji ada..pastu ulam timun dan daun kesum, ikan goreng bertepung, solok lada, daging bakar, bawang jeruk, ikan masin...apa lagi ek? ooo..kelapa yang dorang panggil cam sambal tu dan yang paling best..budu la hehehe...ada orang tu tak makan budu dah bertahun so baru ni dapat makan budu cam rasa best jek huhuhu

so moral untuk ini cerita...semalam aku makan pagi petang siang dan malam hahahaha..sampai aku rasa dah naik kembung dah perut aku ni, tapi sebab ma punya masakan kan malam-malam kul 10 pun aku sanggup makan lagi...errr hari ni sebelum aku nak pegi kerja, ma dah siap bagitau apa nak masak...huwaaaaaa.....akan tewas lagi la diet aku ini malam huhuhu

No comments: