Friday, May 23, 2008

CORETAN DAN KENANGAN...

SEMALAM aku punya waktu untuk browsing dan baru aku tahu ada satu blog teman aku ni, rupanya telah menulis untuk terakhir kali bersamaan dengan tarikh kelahirannya…aku respek beb, ko punya keputusan….mungkin buat waktu ini memang ko rasa itu keputusan terbaik…yang bagusnya entry terakhir sangat best…macam la yang lain-lain tak best kan….beb, aku enjoy baca ko punya blog tau…abis la satu blog yang aku selalu singgah….tapi aku harap beb, ko akan mula kembali menulis segala apa yang ko rasa nak tulis….

Lepas aku lawat blog teman aku ni, aku fikir sendiri, apa sebenarnya tujuan aku masa mula-mula aku tulis blog dulu, bagi aku…hanya satu yang buat aku teruskan menulis…aku ingin coret segala peristiwa, cerita dan apa saja yang berlaku…atau rasa tidak puas hati aku..atau rasa gembira aku..atau rasa duka aku, atau rasa menyampah, marah aku…dan tulisan aku…bukan aku expect sesiapa nak baca….aku bukan menulis dengan harapan untuk dibaca….sebab tu aku tak kisah pun kalau takde sapa datang jengok blog aku, sebab aku hanya tulis untuk ingatan aku…bahawasanya pernah berlaku sesatu kejadian kat aku pada masa/waktu tu…. maklum saja, aku ni sangat pelupa dan tak mungkin akan ingat setiap butiran cerita dan kisah, sebab tu sebagai ingatan.. walaupun kadang-kadang aku jarang updet, tapi selagi aku punya cerita, kenangan, peringatan, impian…. so selagi tu aku akan ada something untuk aku tulis dan kenang atau baca kemudian hari…itu tujuan aku dan matlamat asal aku mengapa aku tulis blog…

Banyak lagi blog lain yang selain dari teman aku ni, yang sepi….mereka punya alasan sendiri mengapa dibiarkan sepi…aku respek itu….mungkin akan ada cerita baru nanti…ada tulisan baru di lain hari…

No comments: