Tuesday, August 26, 2008

I HAVE BEEN POKED...

Errrr….bukan kat dalam facebook tu la..tapi yang ni real punya hehe…masa sebelum nak buat tu, rasa cam takut gak..maklum la kan tak pernah buat, so boleh ke terima tahap kesakitan, tak ke aku rasa fobia kalau tengok alatannya?...macam-macam la yang aku fikir…

So last week masa aku bercuti, terus ajak kak tie, afterall memang dia yang dah racun..katanya ok je, takde apa-apa pun tapi khasiatnya fuhhhh….so kitorang pun pegi la ke usj, apa yang beria-ia aku nak buat ni? Sebenarnya aku try acupuncture treatment hehe..yang bestnya, treatment ni kat rumah je sebab tukang cucuk ni kawan kepada kawan kak tie, so kalau yang dah memang kenal tu sure takde masalah kan…kakak ni dulu senior aku, walaupun lain maktab..tapi sebab budak-budak mrsm ni bonded terlebih hahaha…so bila dia tau aku pun budak maktab…apa lagi kira macam jumpa geng la kan….apatah lagi kitorang pun asal dari negeri yang sama…banyak cerita yang best macamana dia boleh tercebur dalam bidang ni, kiranya walaupun study jauh sampai ke us, tapi pokok pangkal tetap pulang ke asal jua (kalau tak faham apa yang aku tulis ni errrr faham faham kan aje la ye hehe)

Bercerita pada khasiat acupuncture ni sangat la banyak, kakak ni pun belajar dari seorang tabib cina katanya (aku tak tanya lanjut ke atau aku dah tak dengar apa dia cerita hahaha)…sebenarnya banyak teknik dan point yang kita kena tahu khas untuk ubati masalah yang tertentu..tapi yang aku buat ni lebih kepada menjaga khasiat sepertimana nak menjadi wanita melayu terakhir gitu muahaha…paling cepat treatment adalah satu jam dan paling lambat…aku rasa kalau sanggup duk umah dia satu hari pun mungkin boleh la kut buat berjam-jam tu…tapi aku cuba untuk satu jam je dan yang best lagi kakak ni bagi first trial free…salam perkenalan katanya hahaha…paling kelakar…kalau orang-orang perempuan datang nak buat treatment je, siap ada kod kata lagi tu…apa dia? BB katanya..so kalau cakap BB je kat kakak ni…tau la dia point mana dia nak cucuk nanti hahaha….dan kesannya…errr hanya boleh digunakan oleh mereka-mereka yang sudah berada di alam rumahtangga ye….yang lain-lain tu elok la buat rawatan yang lain seperti nak cegah migraine ke, nak pecahkan lemak ke…apa-apa yang patut la hahaha…so sejak aku kenal kakak tu dah beberapa kali jugak la aku singgah ke usj untuk BB muahahaha….sangat berkesan tau, tambah pulak katanya kalau dah lebih 4 jam acupuncture..so kalau ada sapa-sapa nak cuba tu….tanya je kat aku tau…kalau malu nanti tak dapat la nak merasa apa tu BB muahahahaha….

No comments: